Saturday, November 26, 2005

emo emo emågatan?

emo emo emågatan vill jag banne mig inte bo på. däremot vill jag till en stad i en öken som heter adelmo eller något annat exotiskt och sitta på landsvägs puben med en massa lastbilschauförer och konversera med servitrisen som är 40+ som heter sue eller meg med tatueringar som det står dwight tucker och häftiga mans namn som minnen för hennes forntida galna flirtar som liftande hippie.


jag vill sitta på en sådan pub dag och natt för att sedan förflytta mig fem meter till trappan utanför där jag visslar åt skolflickor och spöar upp truckdrivers med både nävarna och din mamma dissar.


istället för det sitter jag på emooogatan sugen på att dricka bira även fast det fortfarande är morgon för dom flesta men för mig har det redan blivit eftermiddag. vakna klockan sju varje morron och tänka att man fan borde börja jogga för ingen annan är ju uppe och ölmagen börjar växa (vilket är rätt åt mig men något jag på något sätt längtat efter) mn det blir att man gör fem armhävningar och tycker att man blivit riktigt aktiv så man inte behöver göra något annat än att dricka kaffe lyssna på tom waits och försöka sjunga med wiskey röst.


nu är det eftermiddag kvällen börjar runt 16.00 bira bira bira allt blir till kommers mers men sedan vid tio tiden är det natt och man blir trött glider hem somnar till nick cave.


fan jag vill inte vara vuxen morronpigg fossil. jag vill bli klubbmänniska igen då alting var nytt och spännande dansa natten lång snatta på sjuelva klottra hela vägen hem sjungandes allsång med sig själv och sina påhittade följeslagare.


damnit satan i gatan mer hångel med den där flatan som inte är en flata men ändock en flata på något sätt. mer rörelse höftvickande,avancerade oseriösa danssteg,lackande svett som gör ens frisyr riktigt slick. take me back mama

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

skriv mer! halka in här av en slump och nu är jag fast! älskar att läsa det du skriver! peace

9:42 AM  

Post a Comment

<< Home